2020-11-13 灵修:God is great!

 經文:

詩篇13:5 至於我,我倚靠你的慈愛,我的心必因你的救恩歡呼。 6 我要歌頌耶和華,因他以厚恩待我。

羅馬書8:28 我 們 曉 得 萬 事 都 互 相 效 力 , 叫 愛 神 的 人 得 益 處 , 就 是 按 他 旨 意 被 召 的 人 。


主要信息:

把自己交給上帝控制,信任祂,用一團糟的你。今天要以小事來信任他,明天將以大事來託付你。

詩歌:https://youtu.be/tK8dmqPpgfQ

Psalm 13

Alisa Turner

I will confess some days I feel forgotten

Seems like You're hiding Your face from me

I will admit that I wrestle with my thoughts

Struggle with all of the sorrow deep

How long will you leave me here without answers

Crushed by the words of my enemies?

But I will tr​​ust Your unfailing love

I will rest knowing You're enough

I will give praise through all my days

You have been good to me

I will tr​​ust Your unfailing love

I will rest knowing You're enough

I will give praise through all my days

Oh You have been good to me

You have been good, ever so good

Yes You have been good to me

問題:

1)我們有沒有把自己交給上帝來控制?還是,我們仍舊憑己欲行事,僅僅是在行動之前求神保守我們的事情成功?

2)我們是不是通常都是認為小事情自己能掌控了,就不需要麻煩神了。只有事情較大,比較重要,感覺自己不能掌控的時候,才去麻煩神,好像上個保險,對嗎?


Comments

Popular posts from this blog

2022-11-21 今日领悟:人生需用减法,来日并不方长

2023-1-29 大有信心的人